Oficialii Ford România au anunțat că uzina din Craiova nu va prelungi contractele de muncă ale angajaților încheiate pe o perioadă limitată de timp. Motivul ar fi că piața auto de la nivel european continuă să se contracte din cauza pandemiei de coronavirus.
„Compania noastră revizuiește constant nevoile de angajare pe baza cererii pieței și a eficienței procesului de producție. Având în vedere situația actuală a industriei în care operăm, confirmăm faptul că o parte dintre contractele individuale de muncă pe perioadă determinată ale unor angajaţi de la fabrica Ford de la Craiova nu vor fi prelungite. Din rațiuni de confidențialitate, nu putem furniza informații suplimentare“, se arată într-o declarație publicată de Ziarul Financiar.
Fabrica Ford a ajuns la peste 6.600 de angajați la Craiova la începutul acestui an, după ce în 2019 au derulat o amplă campanie de recrutare prin care au angajat 1.700 de oameni. Potrivit datelor calculate de Ziarul Financiar, contractele a 200 de angajați nu vor fi prelungite odată ce au ajuns la final.
Începând din data de 18 mai, circa 4.700 dintre angajații Ford s-au întors la muncă, dintr-un total de 6.300 de oameni care lucrau în mod normal pe liniile de producție.
Grupul a reluat producția SUV-urilor Puma şi EcoSport în data de 4 mai, dar într-un singur schimb, față de trei câte erau înainte de pandemia de Covid-19. Totodată, spre deosebire de atunci, există un triaj la intrarea în uzină, s-a implementat distanțarea socială, iar muncitorii poartă mănuși, măști și viziere.
Pe data de 17 martie, Ford România anunța decizia de suspendare temporară a producției la fabrica din Craiova. Termenul anunțat inițial pentru suspendarea producției era 5 aprilie. Decizia era valabilă nu doar pentru fabrica de la Craiova, ci și pentru majoritatea unităților de producție vehicule și motoare ale Ford la nivel european.